Всички новини

Футбол, мода и милиони: когато звездите стават брандове

Футбол, мода и милиони: когато звездите стават брандове, Football24.bg

Развитието на интернет и социалните мрежи превърнаха футболните звезди в нещо повече от обикновени спортисти. Днес те са собствени брандове, умело изграждащи бизнес империи извън терена. Мислейки за времето, в което вече няма да бъдат активни състезатели, радвайки се на масивните си заплати, играчите подхождат далновидно и търсят нови и нови начини за допълнителни приходи.

Пример за това е Кристиано Роналдо, който има множество различни начинания извън футбола, обединени под мощния му личен бранд CR7. От собствена линия бельо до парфюми, обувки, фитнес аксесоари и дори собствена верига хотели, Кристиано знае как да генерира пари единствено с името си. Но кои други следват неговия път?

Мачовете на Кристиано Роналдо със саудитския Ал Насър, както и почти всяка друга лига, предизвикваща интерес, могат да бъдат проследени във водещия онлайн букмейкър за спортни залози. Сайтът е добре известен със своя червен цвят, но и като генерален спонсор на някои от най-големите футболни клубове у нас – ЦСКА, Ботев Пловдив, Локомотив Пловдив и др.

Империята “CR7”

Носителят на пет “златни топки” Кристиано Роналдо стана достатъчно богат от футбола, но както е известно, той винаги търси повече и повече. Днес името му е глобален символ, а инициалите CR7 – мощен търговски бранд. 

CR7 Underwear е собствената линия бельо на португалския феномен, отличаваща се с модерен дизайн и разнообразие от цветове и кройки. Самият Кристиано е рекламно лице на бранда си, разбира се, което помага за постигането на солидни продажби. 

С CR7 Footwear бившият футболист на Реал Мадрид се насочи и към бизнеса с обувки, като компанията предлага почти всичко – от официални мокасини до ежедневни кецове. Не бива да се подценява и подразделението CR7 Denim & Apparel, където португалецът пренася визията си по отношение на дънковите облекла, с фокус върху младите и модерни градски хора.

Империята “CR7” бе продължена и с линията CR7 Fragrances – парфюми с изразен характер: мускус, кожа, амбра и др. Основната цел е мъжете да се чувстват уверени и атрактивни, независимо от обстановката.

А в дните за тренировки, които, както всички знаят, са горивото за живот и на самия Роналдо, на преден план излизат продуктите от собствената му фитнес линия: постелки, бутилки, ленти, уреди и дори бельо със специални влакна за спортуване.

Лионел Меси и неговият The Messi Store

Където е Роналдо, там е и Меси – футболните фенове отлично знаят това. Макар години наред да е смятан за един от най-великите футболисти в историята, аржентинецът дълго време стоеше настрани от света на модата и търговските брандове. Но когато влезе в него, го направи по свой собствен начин – не шумно, а с класа.

През 2019 г. Лионел Меси лансира собствен моден бранд – The Messi Store. Това не е просто марка дрехи, а проект със силно лично участие от страна на световния шампион с “албиселесте”. Колекцията е създадена съвместно с дизайнера Джини Хилфигър – сестра на модната икона Томи Хилфигър. Изборът не е случаен – Хилфигър добавя опит и луксозен нюх, а Меси внася своята неподражаема автентичност и скромност.

Брандът залага на ежедневни, но премиум облекла – тениски, полота, суичъри, якета и дънки, които са едновременно практични и естетични. Всяка колекция носи дискретни препратки към личността и кариерата на Меси – дали чрез логото, вдъхновено от инициалите му, или чрез цветове, свързани с Аржентина и Барселона. Част от дизайните включват и мотиви от татуировките на Меси, любимите му цитати и емблематични моменти от терена.

Вместо да се впуска в масово производство или агресивен маркетинг, Лионел Меси залага на лимитирани серии и ексклузивни кампании. Това прави дрехите от The Messi Store не само модни, но и колекционерски – особено за феновете, които търсят начин да се доближат до идола си извън терена.

Неймар и бразилската страст в NR Sports

На всички е известно, че за Неймар животът никога не е бил само футбол. Напротив, перлата на “Селесао” обожава да взима с шепи от него, като той има сериозен интерес както към шумни партита с приятели, така и към покера, гейминга, модата и какво ли още не. И говорейки за мода, може да се спомене, че в миналото той е имал успешни кампании с различни брандове, сред които Puma, Diesel, Superdry и др.

През последните години Неймар все по-сериозно навлиза и в уличната мода. През 2022 г. той стартира своя бранд NR Sports (под едноименната си мениджърска компания), който се стреми да обедини спорта, музиката и бразилския лайфстайл в едно.

Естетиката на Неймар в модата е смела – ярки цветове, нестандартни кройки, експерименти с текстури и аксесоари. Той не се страхува да бъде забелязан – точно както на терена, така и на червения килим или в Instagram. За него модата е личен израз, форма на свобода, а и средство за вдъхновение.

Джеси Лингард и неуспешния опит с JLINGZ 

Бившият футболист на Манчестър Юнайтед Джеси Лингард също опита да навлезе в света на модата, към която той винаги е изпитвал голяма страст. Лингард, който в даден момент стигна и до националния отбор на Англия, пусна на пазара свой собствен моден бранд – JLINGZ.

В началото на тази година стана ясно, че Джеси е сложил край на тази своя бизнес авантюра, след като JLINGZ е натрупал задължения от над 300 000 паунда. 

Докато все още съществуваше и преди да фалира, брандът предлагаше атрактивно улично облекло, включително тениски, суичъри, шапки и аксесоари, отразяващи личния стил на Лингард.

Рио Фърдинанд и The FIVE Supply

Рио Фърдинанд ще бъде запомнен като един от най-добрите английски защитници на своето време, а неговият бизнес нюх извън футбола включва и поглед към модната индустрия. Той стартира собствения бранд The FIVE Supply, като името, разбира се, е вдъхновено от любимия му номер 5.

Марката предлага разнообразие от облекла и аксесоари, включително суичъри, тениски, спортни панталони и шапки, насочени към мъже и момчета. През 2017 г. Фърдинанд си сътрудничи с гиганта Sports Direct за разширяване на колекцията, като се стреми да съчетае спортния и уличния стил в ежедневното облекло.

В допълнение към облеклата, Фърдинанд представи и линия обувки и аксесоари под марката FIVE, разработена в партньорство с LXY Brands. Тази колекция включва различни стилове обувки, чанти и портфейли, отразяващи неговия личен вкус и стремеж към стил както на терена, така и извън него.

Букмейкър №1 в Бългаория напомня, че спортните залози са само за удоволствие. Към тях следва да се подхожда с внимание и мярка.

Коментирай

Този сайт използва бисквитки. Ако желаете да прочете повече и да промените своите настройки вижте повече Приемам Прочети повече