Проектът "Дунавски сал 2013" започна в Копривщенската гора

Дунав извира от южногерманската планина Шварцвалд, дървеният материал за "Дунавски сал 2013" обаче беше набавен от гората в близост до Копривщица (община Пирдоп). На 5 юли 2013 салът ще отплава от румънския град Четате на своето 4-седмично пътуване през 23 спирки. Първата българска спирка е Видин, а последната Силистра. Той ще предложи на гостите си не само уникалното удоволствие от едно романтично пътуване по Дунава, но същевременно и интересна информация за проблеми и бъдещи възможности за българо-румънския Дунавски регион.

 

"Много се радваме, че имаме възможността да предоставим материала за този наистина смислен проект", каза директорът на горското стопанство инж. Николай Гаджанов в петък в присъствието на своите колеги при предаването на дървените трупи за сала на Юрген Айзеле от Технологичен център София, който заедно със Сдружението за развитие на туризма в Тутракан и региона организира проекта. Началото на проекта беше отпразнувано с барбекю и напитки в Копривщенската гора, а също така беше представена и една от информационните шатри, чрез които дунавските общини и активните граждански инициативи в Дунавския регион ще имат възможност да се представят пред публиката. "Като благодарност за надеждната доставка на дървен материал за нашия сал, Ви каним да се присъедините към пътешествието на сала", каза Юрген Айзеле на горските работници в Копривщица.

 

"Не става дума само за сала, с който е предвидено на всеки етап да се возят 60 гости. Ние разчитаме на 80 000 до 100 000 посетители, които да станат част от нашата развлекателна и информационна програма в дунавските градовете по маршрута", така Айзеле разясни проекта "Дунавски сал 2013". Въпреки всички икономически затруднения пред българо-румънските гранични региони стоят и специфични шансове за бъдещето, убеден е Юрген Айзеле, те обаче са слабо познати. Проектът с Дунавския сал трябва да събуди съзнанието за съществуващия потенциал за развитие и да посочи на младото поколение професионалните възможности в региона.

 

Техническите данни на Дунавския сал са впечатляващи. Четиридесет и четири десетметрови и шейсет и шест шестметрови дървени трупи трябва да бъдат превозени с три тира до Видин за неговия строеж.

 

"Това отговаря на тегло от петдесет тона", казва г-н Гаджанов. Салът ще бъде приблизително двадесет и осем метра дълъг и седем метра широк. "Върху завързаните едни за други дървени трупи ще бъде монтирана платформа, върху която ще има осем маси за пасажерите, за да могат да се наслаждават на дунавската природа в уютна обстановка", разказва Юрген Айзеле и облича една от сигнално червените спасителни жилетки, които ще са на разположение на всеки от гостите. "През 2014 искаме да пътуваме с още по-голям сал от сръбския град Апатин до делтата на Дунав", обяви Айзеле продължението на проекта "Дунавски сал" за идната година в още по-международен мащаб. "През тази година салът от копривщенските дървета ще бъде първият и единствен по Дунав. След няколко години обаче може би ще има повече салове, които да превозват пътниците по реката", оптимистично очаква Айзеле основаването на една нова традиция.

Още по темата
Football24.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK